Användarvillkor
norska:
Leveransvillkor
Famme.no har försändelser till hela Norge med undantag för Svalbard och Jan Mayen. Leveranstiden varierar för den enskilda produkten, men är vanligtvis mellan 1 och 3 arbetsdagar efter registrerad betalning. Vi förbehåller oss rätten till längre leveranstider under perioder med tung trafik hos oss eller vår transportpartner.
Brevpaket levereras normalt till din brevlåda. I vissa fall, till exempel om din brevlåda är full, behöver du hämta ut paketet på posten. Då får du en hämtsedel i brevlådan.
Paket till utlämningsställe levereras normalt till ditt närmaste utlämningsställe. Posten Norge skickar ett hämtmeddelande via e-post och du får även ett hämtmeddelande via SMS om du har valt detta i din profil. Alla försändelser med paket till utlämningsstället kan spåras under"Mina beställningar"när produkterna har skickats från oss.
Vid byte ges en byteskod med ett värde så att du kan köpa en liknande vara. En byteskod är en rabattkod och kan inte kombineras med andra rabattkoder.
Som kund är du skyldig att följa status på din försändelse. Famme.no ansvarar inte för att lämna ut aviseringar om anlända paket. Posten returnerar outhämtade paket efter sitt system efter 14 dagar.
Om du inte är hemma vid överenskommen leveranstid, inte hämtar varorna eller vägrar ta emot dem så returneras varorna till oss på din bekostnad. I sådana fall erbjuds du att få ordern skickad på nytt för 49 NOK. Om du inte betalar för ny frakt eller inte vill ha försändelsen igen debiteras du en avgift på NOK 200,- från det inbetalda beloppet utöver returfrakt på NOK 49,-. Eventuellt saldo kommer att krediteras ditt kort, kontonummer eller via Klarna beroende på din betalningsmetod.
Om du ber Posten att returnera varan, och du meddelar oss i förväg att du utnyttjar ångerrätten inom tidsfristen, ska du endast betala för returkostnaden.
Om ditt paket inte levereras inom avtalad tid kan du som kund sätta en rimlig extra deadline. Skulle denna tidsfrist överskridas kan du ångra köpet och få pengarna tillbaka inom 14 dagar.
Engelsk:
ALLMÄN
Dessa villkor gäller för alla inköpsorder som lämnas till Famme webshop på www.fammesportswear.com/www.famme.no (i det följande kallad"webshop"), detta omfattar alla köpeavtal som en konsument ingår från en avstånd med Famme AS, nedan kallad"FAMME"). Vi uppmuntrar dig att läsa dessa villkor i sin helhet innan du skickar en beställning. Dessa villkor kan komma att uppdateras och variera från tid till annan varför vi ber dig att läsa villkoren före varje beställning du gör i webshopen.
Ett bindande köpeavtal ingås så snart din beställning har bekräftats av oss och en orderbekräftelse har skickats från Famme till den e-postadress du angett. Om en vara råkar ta slut i lager innan statusen har uppdaterats korrekt på webbshoppen kommer Famme att meddela dig om detta via e-post. Vi kan då föreslå en alternativ vara, eller annullera beställningen i fråga. Om felaktig prisinformation har visats på webbshoppen kommer du att erbjudas att antingen köpa varan till rätt pris eller annullera beställningen. Famme förbehåller sig rätten att avböja eller häva ett köpeavtal om bedrägeri eller andra handlingar som liknar bedrägeri, såsom olaglig användning av en annan persons kreditkort, kan misstänkas.
För att göra en beställning i webshopen måste du vara minst 18 år och inte under förmyndarskap. Famme förutsätter att minderåriga som gör köp på www.fammesportswear.com/ www.famme.no lämna sanningsenlig information om sin ålder och/eller ha det nödvändiga samtycke från sin vårdnadshavare för att köpa varan/varorna. Om inte kan köparen bli ansvarig för de eventuella kostnader ett ogiltigt avtal kan innebära.
PRIS & BETALNING
Priserna i webshopen är aktuella priser och kan ändras när som helst. Famme är inte bunden av prisangivelser i webbshopen som köparen rimligen eller uppenbarligen måste förstå är felaktiga och som exempelvis har uppstått på grund av tekniska problem i webbplattformen eller priser som har manipulerats av kunden. Priserna är inklusive lokal moms och betalas i den valuta som anges i webshopen. För kunder utanför Norge kan ytterligare moms, tullavgifter och andra avgifter tas ut av din lokala tullmyndighet på din import, till tillämpliga priser. Betalning kan göras med kreditkort, autogirofaktura eller enligt anvisningar på annat sätt i webshopen. Om betalning är föremål för validering och/eller auktorisering av en kortutgivare eller bank eller kreditvalidering, är varje orderbekräftelse föremål för sådan validering eller auktorisering. Vi samarbetar med en auktoriserad betaltjänstleverantör (Stripe), som behandlar dina personuppgifter i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS, utvecklad av internationella kreditkortsföretag som VISA och MasterCard. Alla transaktioner kommer att skickas via SSL (Secure Sockets Layer) i krypterad form och alla kortuppgifter och betalningsinformation kommer att skyddas och behandlas med en hög säkerhetsnivå.
I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, erbjuder vi dig följande betalningsalternativ. Betalning ska göras till Klarna:
- Betala senare.
- Skiva den.
Mer information och Klarnas användarvillkor hittar du här . Allmän information om Klarna hittar du här . Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och i enlighet med informationen i Klarnas integritetspolicy .
Betalningar fångas upp så fort beställningen görs, detta är även fallet för förbeställningar.
KAMPANJER OCH RABATTKODER
Alla kampanjer med reducerat pris är tidsbegränsade. Flera erbjudanden kan normalt inte kombineras. En rabattkod eller kupong är endast giltig en gång per kund och köp. Vid uppenbart missbruk av erbjudanden, såsom kuponger och kampanjkoder, förbehåller sig webshopen rätten att annullera den aktuella beställningen.
På beställningar som är berättigade till en gåva eller rabatt betraktas värdet av gåvan/rabatten som en allmän rabatt på det totala beloppet för beställningen. Om en del av eller hela beställningen skickas tillbaka för utbyte eller återbetalning, räknas värdet av den returnerade varan om och köpeskillingen minus den relativa andelen av den totala rabatten kommer endast att krediteras.
Vi kan när som helst ändra datumet för en kampanj, oavsett vad som har kommunicerats på vår webbplats/via e-post. De angivna datumen kommer i de flesta fall att vara korrekta, men kan komma att ändras.
Kampanjer och rabattkoder är endast giltiga på nya beställningar och kan inte tillämpas i efterhand.
Presentkort/rabatter som ges ut som ersättning för varor (reklamationer, returer etc.) kan inte kombineras med rabattkoder.
Om ett presentkort av någon anledning skickas av misstag och kunden är medveten om att presentkortet skickats av misstag/borde ha avaktiverats, kommer en faktura på presentkortets fulla värde att utfärdas om presentkortet används.
rabattkoder som används för att behandla byten, nya varor för reklamationer, gratisartiklar för influencers och liknande ska endast användas för att beställa varan som byts ut/byts ut/marknadsförs. Eventuell ytterligare användning av sådana rabattkoder kommer att leda till att en faktura skickas som täcker förlusten (beställningens rabattvärde). Dvs fullt pris ska betalas om en sådan rabatt användes utan godkännande. Om inte annat överenskommits är den maximala tiden innan kampanjen startar 1 månad efter mottagande av gratisvaror.
Genom att lägga en influencer-order godkänner du våra influencer-villkor
För bedrägliga beställningar/stölder kan vi dra av våra kostnader från återbetalningar. Det inkluderar frakt, arbetskostnader inklusive utredning och plockning och packning och andra kostnader som uppstår på grund av den bedrägliga beställningen.
LEVERANS
Vi försöker alltid leverera din beställning så snart som möjligt. Normalt skickas beställningar av varor i lager inom 1-2 arbetsdagar från orderbekräftelse och kan förväntas levereras inom 1-3 arbetsdagar inom Norge och 3-15 arbetsdagar på internationella beställningar. Leveranstider är endast uppskattningar och särskilt under högsäsong (t.ex. jul) kan leveranser ta längre tid än normalt. Vid en försening av leveransen på mer än femton (15) arbetsdagar efter den beräknade leveranstiden ovan, kan du annullera din beställning med förbehåll för skriftligt meddelande till oss, i vilket fall vi, som hela vårt ansvar för förseningen, krediterar någon betalning som du gör. Om beställningen redan har skickats måste du först returnera varan till oss innan sådan kreditering kan göras. Fraktkostnaden kommer att anges i beställningssammanfattningen innan du skickar din beställning. Vi skickar för närvarande till de flesta länder. Om du har en förfrågan om huruvida vi skickar till en specifik plats eller inte, vänligen kontakta vår kundtjänst. Du ombeds att inspektera levererade varor vid leverans och rapportera eventuella avvikelser som finns enligt Returer nedan. Om du misslyckas med att hämta dina produkter vid leverans förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift för att täcka våra kostnader för returfrakt och administration.
Ångerrätt OCH RETUR
Vi erbjuder dig 14 dagars ångerrätt från ditt köp, räknat från det datum du beställer varan. Om du vill göra en sådan retur, följ våra returinstruktioner här Föremål ska returneras nedan korrekt inslagna och förpackade i sin originalförpackning i oanvänt och säljbart skick. Så snart vi har tagit emot de returnerade varorna, och har kunnat bekräfta att kraven ovan är uppfyllda, återbetalar vi din betalning. Om du upptäcker att en vara som levererats av oss till dig är defekt bör du kontakta kundtjänst så snart som möjligt med ett formellt reklamation, för att få en ersättningsleverans eller, om det inte är möjligt, en återbetalning. Detsamma gäller om du identifierar att en produkt har skadats under transporten eller du identifierar andra avvikelser i leveransen, t.ex. att antalet varor eller den levererade produktmodellen inte stämmer överens med din beställning. Vid retur ligger risken (för förlust eller skada under leverans) på kunden.
Vi erbjuder gratis byten i vissa områden, men vi förbehåller oss rätten att behandla bytet som en retur istället, detta gäller oftast om varan som ska bytas var på outletrea.
SKADAD PRODUKTER
FAMME ser till att alla produkter noggrant kontrolleras i en kvalitetskontroll innan de skickas till våra kunder. Vi arbetar hårt för att undvika uppkomsten av skador eller defekter i våra produkter. Skulle du upptäcka att en vara trots detta är skadad eller på annat sätt defekt kommer du att ersättas med ett nytt prov av den aktuella varan, om en ny finns tillgänglig. Om inte kommer du att få tillbaka den ursprungliga kostnaden för varan och returkostnaden, om inte defekten kan repareras. Om den skadade varan följde efter en beställning innehållande andra köpta föremål kommer kostnaden för den ursprungliga leveransen inte att återbetalas. Du uppmanas att alltid undersöka dina mottagna produkter redan vid leveranstillfället och så snart som möjligt rapportera eventuella avvikelser från din orderbekräftelse till oss.
Vi kommer att returnera dina pengar så snart som möjligt, senast inom 15 dagar från det datum då du returnerade varan och den togs emot av Famme, och vi har konstaterat att varan är skadad eller på annat sätt defekt. Spara alltid ditt kvitto. Pengarna kommer att återföras till din ursprungliga betalningsmetod. Om du har betalat med ditt kreditkort kommer beloppet att återbetalas till samma kort.
FÄRGER
Vi kan inte garantera att färgerna som visas i webbutiken i detalj återspeglar produktens färger. Färgerna kan reflekteras på olika sätt beroende på till exempel din dator eller telefonskärm, grafikkort och datorns inställningar.
FÖRETAGSINFORMATION
Famme AS
Företagets registreringsnummer:913 300 319
Momsnummer:913300319MVA
KONTAKTA OSS
Vi letar alltid efter sätt att förbättra och vill gärna höra dina åsikter. Kommentarer om vår tjänst, produkter och även nya idéer för att göra din upplevelse hos oss ännu bättre är alltid välkomna. Du kan meddela oss vad du tycker genom att skicka ett mejl här